Fortsättningsläger

Fortsättningsläger ”Segling & Ledarskap” en vecka (V29-2024)

Fortsättningsläger för åldrarna 16-17 år. Ett 1-veckas läger mellan 14 och 20 juli 2023, med fokus på utveckling av segling samt ledarskap.

Pris: 2.250 kr

Anmälan till Fortsättningsläger AF1 görs via denna länk.

500kr tas ut i anmälningsavgift och betalas inom två veckor från anmälningstillfället. Resterande del, 1750kr, betalas senast under maj. Om anmälan sker under maj månad eller senare skall hela avgiften betalas omgående.

Lägret är för dig som varit på något av våra läger tidigare på Assö Seglarskola och vill fortsätta utveckla din segling samt tränas i ledarskap. Vi seglar Laser, 2-krona och Monark 44. Utbildningen består av blandat teori och praktik. Deltagarna kommer utöver seglingen att utbildas i navigation, sjösäkerhet, ledarskap, organisationsövningar samt HLR. Platserna är begränsade varför vi vill att du motiverar i din ansökan varför du vill delta. Vi ser gärna att ansökande varit flera år på Assö tidigare, detta anses meriterande men är inget avgörande krav: tveka inte att anmäla dig om du är intresserad!

Fortsättningslägret riktar sig inte till en specifik målgrupp med särskilda behov utan är öppen för ansökningar från tidigare deltagare från samtliga av våra olika typer av seglarläger. Som deltagare ska du vara mogen att själv hantera de dagliga bestyren med din eventuella funktionsnedsättning (exempelvis astma) men vår lägerplats är som alltid anpassad för särskilda behov, gällande t.ex. födoämneshantering. Läkare och sjuksköterska finns tillgängliga på Assö under hela lägertiden. För fler frågor kontakta gärna kurschefen Erik Rask på erik.rask@assoseglarskola.se.